Kukkahuivi

Osio: 
Virkkaus
Kuva: 

Julkaistu nrossa 5/09

Tarvikkeet: Red Heart Lisa -lankaa 5:ttä eri väriä kutakin 50 g. Virkkuukoukku nro 4 tai käsialan mukaan.

Kukan halkaisija: n. 9 cm.

Lankatiedustelut: Coats Opti Crafts Oy, puh. (09) 274 871.

Ohjetiedustelut: Irja Mäkinen, puh. (03) 68 81283, ma–ke klo 10–14.

Virkkaa kukat näin: Virkkaa aloitusketjuksi aina 1 värillä 5 kjs ja sulje ketju renkaaksi ps:lla. 1. krs (väri 1): tee renkaaseen 10 ks, korvaa krs:n 1. ks 1 kjs:lla ja sulje krs ps:lla tämän ketjun yläreunaan. Katkaise lanka ja virkkaa sitten tämä langanpää seuraavan krs:n sisään. 2. krs (väri 2): tee 3 kjs, jätä 1 ks väliin, tee *1 ks, 2 kjs, jätä 1 ks väliin*, toista *-* vielä 3 kertaa. Sulje krs ps:lla 1. kjs:aan. 3. krs (väri 2): 1 kjs, tee jokaiseen ketjuun 1 puolip + 2 p + 1 puolip ja tee jokaiseen ks:aan 1 ks. Tee krs:n lopussa 1 ps 1. kjs:aan, katkaise lanka ja virkkaa langanpää seuraavan krs:n sisään. 4. krs (väri 3): 6 kjs, *tee 1 ks ks:aan, 5 kjs*, toista *-* ja sulje krs ps:lla 1. kjs:aan. 5. krs (väri 3): 1 kjs, tee jokaiseen ketjuun 1 puolip + 2 p + 1 kp + 2 p + 1 puolip ja tee jokaiseen ks:aan 1 ks. Tee krs:n lopussa 1 ps 1. kjs:aan, katkaise lanka ja virkkaa langanpää seuraavan krs:n sisään. 6. krs (väri 4): 9 kjs, *tee 1 ks ks:aan, 8 kjs*, toista *-* ja sulje krs ps:lla 1. kjs:aan. 7. krs (väri 4): 1 kjs, tee jokaiseen ketjuun 1 puolip + 2 p + 3 kp + 2 p + 1 puolip ja tee jokaiseen ks:aan 1 ks. Tee krs:n lopussa 1 ps 1. kjs:aan, katkaise ja päätä lanka.

Tee seuraavat 29 kukkaa vastaavasti haluamillasi väreillä. Kiinnitä se samalla kahdeksi 15 kukan kaitaleeksi niin, että teet 7. krs:lla yhdessä kohtaa jokaisen 3:n kp:n jälkeen aina 1 ps:n edellisen kukan vastaavaan kohtaan. Kiinnitä samalla kaitaleet myös pitkältä sivultaan toisiinsa niin, että kukat menevät limittäin. Eli pystysuunnassa kukat yhdistyvät toisiinsa aina yhdestä kohtaa ja poikkisuunnassa 1 kukka kiinnittyy kahteen peräkkäiseen kukkaan.

Parhaat käsityöliikkeet

Kauneimmat Käsityöt 3/17

Erikoisnumero

Uusin erikoisnumero Kodikasta virkaten ja neuloen! Soita ja tilaa p. 08-537 0370 tai tilaajapalvelu(@)kolmiokirja.fi.